Сьогодні світове бізнес-середовище все частіше акцентує увагу на таких категоріях як «етика бізнесу», «моральні стандарти у праці», «захист людської гідності та прав людини» тощо. Відомі бренди та компанії констатують факт, що із зростанням духовних цінностей працівників пропорційно зростають як прибутки компаній, так і загальний настрій та етична поведінка. Не на останньому місці і для галицького підприємця є формування власних цінностей – сімейних, національних, духовних. Завдання підприємця є непростим, оскільки треба приймати рішення, брати на себе відповідальність, бути лідером, реалізовувати себе і водночас приносити користь оточенню, враховуючи інтереси людей. Бо майбутнє – за проактивними і сильними особистостями, які виносять відповідальність за межі свого «Я».
Тож якими повинні бути орієнтири бізнесмена? Де черпати натхнення в час кризи? Як діяти, аби успіх не проминав? На ці та інші запитання відповів отець-доктор Прокопій Лотоцький під час семінару «Духовні цінності у формуванні світогляду бізнесмена», який відбувся у Львівській ТПП 4 грудня 2015 року.
«Апостол Яків вказує на чотири типові помилки бізнесменів. Проте зауважмо, кожна помилка, вказана Святим Письмом – це наш виграш, який веде до прогресу, до якості нашої праці.
Перша помилка: люди, складаючи свої плани, забувають Бога, тому не дивно, що правдивий успіх обходить стороною. Сумно бачити тих, які вважають себе християнами, але діють так ніби Бога нема, ніби оселя його десь там у церкві, на пожовклих сторінках молитовника, у старих обрядах. Але ми є недосконалі, ми лише співпрацюємо у всьому, що Бог уже зробив. Перші християни підписували свої листи DEO VOLENTE – якщо Богу буде завгодно. Так наш бізнес повинен починатися і завершуватися.
Друга помилка: ми сприймаємо завтра як само собою зрозуміле, діємо так, ніби завтра безумовно настане, але пам’ятаймо, що життя непередбачуване та коротке. Один чоловік сказав: «Ми перебуваємо на один удар серця до вічності». Що є наш час? Мить, в якій живемо.
Третя помилка: людям властиво відкладати добро на потім. Проблема зла не лише в самому злі. Ти уже робиш зло, коли не твориш добра. І в цьому є прихована пастка – відкладання гідних справ на завтра: завтра я допоможу, полагоджу відносини, вирішу проблеми… але завтра може не настати. Тому роби добро зараз. Бізнесмени ж, маючи можливості, відповідають за те, чи роблять добро іншим людям. Як казав Митрополит Шептицький, «нехай добро іншої людини лежить тобі на серці».
Четверта помилка: багатство управляє людьми, а не люди багатством. Можна прожити життя, в якому тобою управляють гроші, а не ти грошима. Справжнє багатство – це вміння використовувати те, що маєш».
Семінар відбувся в рамках програми заходів Львівської ТПП за напрямком «Соціальна відповідальність бізнесу» за сприяння Центру Міжконфесійного та міжрелігійного діалогу «Лібертас».
Олена Карабчук
«Популяризація соціальної відповідальності бізнесу стала одним із популярних трендів бізнесового середовища. Минулоріч, ЛТПП успішно провела нашу першу міжнародну конференцію, фокусуючись на цій категорії та ми плануємо такі заходи щороку. Проте нашим головним завданням у цій ділянці є формування не такої собі абстрактної відповідальності бізнесу, бо ж відповідальність насамперед залишається перед особою та за особою. Наша мета – сформувати відповідального бізнесмена, який через свою бізнес-працю передасть найкращі цінності усім тим, з ким він чи вона буде працювати. Бо успіх ми досягнемо лише тоді, коли бізнес вестимуть соціально спрямовані та відповідальні бізнесмени».
Тарас Дзюбанський,
директор Центру «Лібертас»